torsdag 16. juli 2009

Jeg har lånt symaskinen til mamma noen dager, så jeg har sydd litt de siste dagene - og bare for at det skal være sagt - det er noe jeg synes er kjempevankelig og er veldig nybegynner. Men jeg har en liten som må ligge i en sovepose for han setter bena fast i grindsengen hele tiden, og den som han har er veldig varm. Så nå når det ble gode sommertemperaturer her meldte behovet seg for en tynnere pose. Da jeg ikke fant dette i butikken, er det bare en ting å gjøre - prøve å sy en selv:) Denne er sydd av et dynetrekk, og den fungerer kjempefint selv om den er litt skjev....


Etter at jeg hadde sydd soveposen, kom jeg på at jeg hadde noe stoff liggende som jeg kjøpte i fjor sommer. Da skulle jeg sy noen poser av det, men gav opp for jeg forsto ikke hvordan jeg skulle gjøre det. Men nå bestemte jeg meg for å prøve igjen, og endelig skjønte jeg det. Så da ble det poser til stearinlys og telys.





Jeg har faktisk sydd to til helt like, men de forsvant ut dørene før jeg rakk å ta bilde av dem.

Disse var kjekke å sy, og ganske enkle så det blir sikkert noen flere sånne tenker jeg:)



4 kommentarer:

Irene sa...

Hei.De posene var veldig fine.Eg synes du er flink.Til helgen er det ferie og det skal bli deilig.

-Anette- sa...

Så flink du er... ikkje verst til å vere nybegynnar =)

Synest dei posane der var kjempe fine.

Hanne sa...

Så lekre lysposer!

Annelive sa...

Kjempesøte poser. Kunne godt tenkte meg en slik til de lange lysene.

Fortsatt god sommer
Annelive