mandag 28. desember 2009

Julegaveproduksjon

Den første julen jeg blogget laget jeg en hjemmelaget julelgave, det andre året to, i år har jeg laget tre - så da må det vel bli fire neste år, eller?????

Her er i alle fall det som ble laget i år:



To undertrøyer fra Nøstebarn boken i silkeull. Disse fikk to søstre:) Det var utrolig deilig å strikke med - så mykt og godt. Enda et nytt favorittgarn:) Jeg har litt rester igjen fra disse, det skal bli noe til en jente baby:)

Min niese på 4 fikk denne tunikaen som er strikket etter Nøstebarnoppskrift, men i alpakka. Jeg må nok si at jeg ikke er så glad i det garnet - det loer for mye. Men det var varmt og godt da:)
Rosa fargen er ganske rett gjengitt på bildet, men lillafargen er mye finere i virkeligheten.

2 kommentarer:

Karianne sa...

Tusen takk for koselig hilsen i bloggen. Så mye fint du har laget, masse fint fra nøstebarn og kjempesmart legopose. Vesten med bikubemønsteret er fra Alt om håndarbeide tidligere år. Den andre er fra det siste Smart heftet til Sandnes. Så gøy at minstebarna våre er like gamle :)

Irene sa...

Hei.Trøyene var veldig fine.Tunikaen likte eg veldig godt.