mandag 24. mai 2010

Et sett i perlestrikk

Dette settet ble til litt etterhvert. Jeg har strikket mange av perleluen fra Nøstebarnboka, og synes den er kjempefin. Så den ville jeg strikke til min nye niese som var på vei...Da jeg hadde strikket den ville jeg ha selekjolen fra Nøstebarnboka til, men fant ut at det sikkert hadde vært fint med perlestrikk i stedet for rillestrikk oppe. Det ble bra, og jeg fikk et sett.
Men jeg klarte ikke å gi meg der, jeg måtte jo ha den jakken som også hørte til. Jeg gjorde en liten forandring på ermene på den, og med litt hjelp på slutten ble den slik som dette.
Til slutt ble det et fint sett som jeg i dag har overlevert til den skjønne nye niesen:) Hun var så søt i det:) Det er strikket i lyngfarget silkeull fra Nøstebarn, og er kjempemykt og godt. Ble ganske fornøyd:)